Светлина на света

Исус пак им говори, казвайки: Аз съм светлината на света; който Ме следва няма да ходи в тъмнината, но ще има светлината на живота. Йоан 8:12

”Светлина за всеки ден” на Самуел Багстер

са едни от най-обичаните размишления на всички времена. Те ни предлагат кратко посвещение всяка сутрин и вечер, въз основа на Библията. Оригиналното издание е подготвено от Джонатан Багстер и други членове семейството, които са потомци на известният книжар от Лондон, Самуел Багстер. Патриархът на семейството, Самуел Багстер създава силна семейна традиция за ежедневно четене на Библията и медитация. Неговите потомци черпят от кладенеца на това наследство, като предлагат тези посвещения в полза на всички вярващи. Това безценно съдържание е плод на молитвите на едно благочестиво и посветено християнско семейство.
Една от интересните особености на тези посвещения е редът и представянето на стиховете от Библията. Всяко прочитане е проектирано около една централна тема библейски стихове и включва така специално избрани стихове, които да ви дадат поглед върху темата, докато четете, медитирате върху и прилагате писанията в живота си. Понякога стих по назад на една глава ще предшества стих по напред от същата глава. Това не е случайно, че стиховете са били подредени по този начин, за да изведат в прогресия темите и мисълта на Багстер, върху които той иска да наблегне.
"Светлина за всеки ден" може да се чете всяка година. Тъй като Писанията са винаги актуални и обстоятелствата в нашия живот винаги се променят, така вие постоянно ще разширявате възгледите си и широчината на разбиране на Словото ще задълбочава всяка година, докато четете пасажи от Библията. Благословение и нека да бъдем светлината и солта на земята!

понеделник, 13 декември 2010 г.

Помощ моя и избавител мой си Ти, Боже мой.

Помощ моя и избавител мой си Ти, Боже мой.
Светлина за всеки ден...

Сутрин
Стъпките на човека се оправят от Господа; И Неговото благоволение е в пътя Му. Ако падне, не ще се повали, защото Господ подпира ръката му. - В страха от Господа има силна увереност, и Неговите чада ще имат прибежище. - Аз, Аз съм, Който ви утешавам; кой си ти та се боиш от смъртен човек, и от човешки син, който ще стане като трева; А си забравил Господа Създателя си, който разпростря небето и основа земята, и непрестанно всеки ден се боиш от яростта на притеснителя като че се приготвяше да изтреби?
Аз съм с тебе, за да те избавям. - Бъдете силни и дързостни, не бойте се нито да се страхувате от тях; защото Господ твоят Бог Той е, Който върви пред тебе; не ще отстъпи от тебе нито ще те остави.
А аз ще пея за Твоята сила, Да! на ранина високо ще славословя Твоята милост; Защото Ти си ми станал крепост И прибежище в деня на бедствието ми. - Ти си прибежище мое; Ти ще ме пазиш от скръб; С песни на избавление ще ме окръжаваш.


Псалми 40:17; Псалми 37:23-24 - Притчи 14:26 - Исая 51:12-13; Ер. 1:8 - Вт. 31:6; Псалми 59:16 - Псалми 32:7.

Но какво би направил в прииждането на Иордан?

Вечер
Защото Иордан наводнява всичките си брегове през цялото време на жетвата.
А свещениците, които носеха ковчега на Господния завет, стояха твърди на сухо всред Иордан; и целият Израил преминаваха по сухо догдето целият народ съвсем премина Иордан.
Но виждаме Исуса, който е бил направен малко по-долен от ангелите, че е увенчан със слава и чест поради претърпяната смърт, за да вкуси смърт с Божията благодат, за всеки човек.

Когато минаваш през водите, с тебе ще бъда, и през реките, те не ще те потопят; когато ходиш през огъня, ти няма да се изгориш, и пламъкът не ще те опали.
И когато Го видях, паднах при нозете Му като мъртъв; а Той тури десницата Си върху мене и каза: Не бой се, Аз съм първият и последният и живият; бях мъртъв, и, ето, живея до вечни векове; и имам ключовете на смъртта и на ада.

Ер. 12:5; Исус Навиев 3:15; Исус Навиев 3:17 - Евр. 2:9; Псалми 23:4 - Исая 43:2 - Отк. 1:17-18.

Посвещение всеки ден - сутрин и вечер от Самуел Багстер (1772-1851), 14 Ноември
Пламен Шопов, http://svetlina-za-vseki-den.blogspot.com/
Благословение!

Няма коментари:

Публикуване на коментар